Thursday, December 29, 2011

How to Write Taglines That Double Sales

En rekke undersøkelser viser at én frase slagord kan ha stor innvirkning på hvordan kundene ser produktet.

Harvard Business Review fokuserer på spørsmålet om markedsføring vs forebygging. Mens forebygging-tenkende forbrukere er bekymret for mulig tap av det de har, er forfremmelse-orienterte forbrukere mer positivt fokus på muligheter til å forbedre sine liv.

Tannkrem, for eksempel kan gi "hvitere tenner og frisk pust" (forfremmelse) eller "stop hulrom og drepe bakterier som forårsaker gingevitis" (forebygging). I slike tilfeller avhenger den riktige måten å markedsføre mer på kunden enn produktet.

derfor kunne direkte post eller web-annonser rettet mot yngre kunder vektlegger gevinst og langsiktig vekstpotensial, mens annonser for eldre kunder vil understreke sikkerhet, spesielt med tanke på å unngå tap og forebygge en reduksjon i framtidige inntekter.



Promotion-oriented, gain-frame: Get Energized!
Promotion-oriented, loss-frame: Don’t Miss Out on Getting Energized!

Prevention-oriented, gain-frame: Prevent Clogged Arteries!
Prevention-oriented, loss-frame: Don’t Miss Out on Preventing Clogged Arteries!

The most effective messages were those in which the gain/loss framing matched the message: gain for promotion and loss for prevention


Promotion: Be The Company Hero: Read Brainfluence, Create Explosive Sales!
Prevention: Don’t Waste Money, Read Brainfluence for 100 Ways to Make Your Marketing More Effective!

No comments:

Post a Comment