Thursday, September 15, 2011

Google AdWords

Ved å fokusere på bestemte mål, kan du arbeide strategisk for å oppnå målene, spore resultatene og gjøre nødvendige endringer for å få de resultatene du ønsker. Her er noen typiske mål og eksempler på områder det bør fokuseres på for hvert mål:

"Jeg ønsker å få flere klikk."
Fokuser på søkeord og plasseringer. Øk annonseeksponeringen ved å legge til søkeord og nettstedplasseringer i annonsegruppene.

"Jeg ønsker å øke klikkfrekvensen (CTR, clickthrough rate)."
Fokuser på annonsekvalitet. Skaff deg flere klikk ved å avgrense annonsene, og eliminer ekstra visninger ved å velge godt målrettede søkeord og plasseringer og bruke negative søkeord.

"Jeg ønsker å forbedre avkastningen på investeringen."
Først må du fokusere på annonsene og søkeordene og plasseringene for å tiltrekke deg riktig målgruppe. Deretter fokuserer du på nettstedet ditt. Sørg for at destinasjonssiden og nettstedet er konfigurert slik at brukerne finner det annonsen tilbyr.

No comments:

Post a Comment