Wednesday, February 8, 2012

Fem grunner konkurrentene dine rangerer høyere i Google.

1. Konkurrentens innhold er mer verdifult og unikt. Google vil gi søkere de beste og mest relevante nettsider. En måte er å sjekke kvaliteten på nettsiden din er ved å undersøke hvor mange andre sider som linker til din sammenlignet med din konkurrents. Baktanken med dette er at nettsider oftere linker til andre sider med godt innhold. Se selv ved å besøke majesticseo.com. 2. Konkurrenten har mer innhold. Hver side er en mulighet til å rangere høyere, så jo mer innhold med kvalitet, jo større er sjangsene for å rangere høyere. En enkel måte å sjekke dette i Google er å taste inn: (site:www.eksempel.com). Da får du oversikt over hvor mange sider Google har av siden din i databasen. Så er det bare å sjekke konkurrentens. 3. Din konkurrents nettside inneholder mest sannsynlig en unik tittel som beskriver hver side. Har dine sider dette? Er nøkkelordene du prøver å rangere for med i tittelen? Disse små titlene er veldig viktig ettersom de forteller Google hva innholdet på siden handler om. Mangler du disse og konkurrenten din har dem, vil han høyst sannsynlig rangere høyere deg. 4. Konkurrenten har bedre intern navigasjon. Hvordan du linker mellom sidene på nettsiden din forteller Google om hva du selv mener er det viktigste innholdet. Linker du alle sidene med hverandre får Google oppfatningen om at alle sidene er av samme verdi (altså ikke bra). Hvis du linker hver side til noen høyt prioriterte sider vil Google oppfatte disse som viktigst. 5. Din konkurrent spør andre om å linke til siden deres. Dette signaliserer til Google at nettsiden deres er viktig. Du burde gjøre det samme og ved å integrere nøkkelordet du prøver å rangere for i linken forteller dette Google hva siden din handler om og gjør den relevant til dette nøkkelordet.

No comments:

Post a Comment